Mä olen taas täällä mummilassa ja tietty yökylässä. Elmerin kanssa juteltiin eilen illalla siitä, ett miks likat haisee niin hyvälle pienen pojan kuonoon. Ei  toi Elmerikään osannut sitä selittää. Mä tiedän vaan sen verran, ett jos liikaa alkaa kotona jutella likoista, huomaa joutuvansa lekuriin. Miksköhän?

Päivällä oli sit taas tanssiharkat Mantun kanssa ja mä ihmettelin , ku Mantussa oli vähän kanssa sellanen outo haju,,,, Mantun mami sano, Mantulla olleen just ' juoksut. JuoksutYllättynyt ?  Kokoajan me nytkin juostiin, mitä erikoista siinä nyt on??? Ei tajuu pieni koira. WUF ! Ota sit sevää noista ihmisistä. Jos joku tietää selitystä , vois kirjottaa tänne, mä sit kerron sen Elmerillekin. WUF WUF ! ! 

Näin mä viel yhden mun kamun, Matin. Matti on sellanen lyhytkarvane gollie, sanoo mummi. Se on aika hiljane ja rauhalline kaveri, muuten ihan jees. Ei sekään tienny tota likka-asiaa, mut se onkin viel pentu, täyttää ens kuuss 2 vuotta. Mun tarttee nyt lähtee kotiin kattomaan , mitä ne kaks on taas siellä sotkeneet, siirtäneet ainaskin mun luita WUF WUF WUF !! - Konna